torsdag, november 30, 2017

Det är förändrat

Tankar kommer - tankar går.

Dags att skriva.
Igen. 

Befinner mig just nu 
mitt i en Smärthanteringskurs på USÖ.


Känner mig priviligierade och tacksam 
men 
samtidigt 

så oändligt ensam. 

Plötsligt 
blir den suddiga och diffusa bilden 
av mig själv,
mitt i just detta sammanhang, 
lite klarare i konturen.

Och det känns skönt att verbalisera det jag redan vet.


Min smärta 
ligger 
på ett annat plan. 

Utanför mig själv tittar jag på den.
Sträcker varsamt fram min öppna famn mot den. 

Vi tar varandra i hand 
och 
går vidare.

Det är så Livet är.

Och stilla gnolar jag på ord från Tomas Andersson Wij 


”Det jag inte kan förändra, 

det kan jag acceptera, 

och det jag kan acceptera, 

det är redan förändrat.” 
Ur sången Tommy och hans mamma 



Inga kommentarer: