lördag, november 14, 2009

Fredagen den 13:e, en dag med tur!

Jag som aldrig vinner har vunnit!
För 10 år sedan när jag började arbeta på världens bästa skola hade jag förmånen att, som sånglärare, få följa en fantastisk tjej. Nejra Besic. Det är med stor glädje och värme i hjärtat som jag följt hennes skapande på avstånd och framför allt hennes styrka att stå för den hon är och det hon vill förmedla. Nu har hon precis släppt en CD, In Hindsight,  och var på TV4:s nyhetsmorgon, en söndag för några veckor sedan, där Tilde höjde henne till skyarna. Inte konstigt alls!
Här kan du höra Nejra sjunga Words Of Gold.



Att höra hennes historia om hur hon flydde från kriget i Bosnien gör det extra starkt och jag var så imponerad av hennes styrka redan för 10 år sedan. Nu är hon utbildad musiklärare och har precis dessutom doktorerat i psykologi.

På TV4:s hemsida kunde man vara med i en utlottning av hennes CD vilket fick sångtanten att genast skicka iväg ett mail om varför hon tyckte sig behöva den.
Igår, fredagen den 13:e !, fick jag ett mail från TV4 att jag har vunnit hennes CD och att den snart kommer på posten. Så glad jag blev!
Lyssna här där Nejra sjunger Dancing under samma direktsändning från TV4.
Jag älskar hennes röst, sound, musik och texter och hoppas att Du också upptäcker henne.
Mer med och om Nejra finner du om du klickar på följande länkar
ha en fortsatt trevlig helg önskar Lillan

3 kommentarer:

annika sa...

Kul då det går bra för ens elever. Hon sjunger jättefint så jag förstår att du är glad. Kul att du vann skivan.
Du hittar väl till Krusagården?Jag försökte länka men det funkar inte för jag har provat flera gånger. Tänk att just precis nu så kan man nästan tro att vi ska få en skymt av solen i dag. I så fall blir det en promenad i ljuset.
Kram annika

Sari sa...

Hejsan!
Vad kul att läsa om denna Nejra! Vilken tjej! Ja, tänk vilka vändningar ett liv kan ta...
Och vad kul att just du vann hennes skiva! Ska ta och lyssna på henne nu!
Ha det bra!
Kram Sari

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Förstår att du är stolt över din elev. Ska lyssna! Känner igen det eftersom jag också är lärare och följer sina elever.
Carin