tisdag, april 19, 2011

Vårnjutning

Efter en mysig tjejkväll för mogna kvinnor fick jag lite lust att leka lite med photoshop. Ett efterlängtat påsklov har befriat mig från allt vad kurser och betyg heter och jag andas frisk vårluft.
Underbart!
Igår tog jag en, för mig, riktigt lång promenad i fågelskådarnas paradis Oset tillsammans med M. Tillsammans utgör vi det ökända paret bredstjärtad snatterand och bukstinnad sprätthök. HÄR kan du läsa mer om det paret.

Jag älskar trädstammar. Det är som om att de alltid har något att berätta för mig.
                                      
                                  
Det spelar ingen roll om de står eller liggger eller växande trasslar in sig i varandra.


En liten knopp på väg att snart få spricka ut förmedlar en sagolik känsla av hopp och förtröstan.


En vattenspegel framför en varm skogskant som håller på att vakna till liv efter en lång och kalla vinter.



Jag andas,
andas
och
andas igen.


2 kommentarer:

annika sa...

Underbart att kunna njuta av den vackar naturen och våren i vår stad. Oset och området runt där vid Naturens hus har ju blivit så tillgängligt och vackert.
Då hörs vi i morgon....nu i dag fast lite senare!
Kram

Min Skattkammare sa...

Ohhh, sån lust jag fick att åka till Oset och spana efter det sällsynta fågelparet!
Men nån sorts sångfågel är väl den ena av dem?! ;o)
Vilken toppentrevlig överraskning att du kom med också idag! Och rackarns alltså vilken inspiration jag fick! Era uppmuntrande ord var som en hel burk vitaminer! :o)
Jaa....fortsättning följer...
Stor kram och tack för idag!
Glad Påsk!
Kicki