onsdag, oktober 21, 2009

Nya planer för nytt liv

I väntan på lilla Ella för snart 2 år sedan stickade jag en liten praktisk åkpåse i mjukt och fint alpacagarn. Bilden från Drops garnstudio är inte så stor men om du klickar här hittar du mönstret och ser en större bild.






I väntan på, vad vi då visste, en liten flicka valde hon som bar runt på den enorma magen att den skulle stickas i mörkgrått och gammelrosa. Det visade sig att denna lilla åkpåsen var otroligt praktisk, populär och vida omtalad och mormor sträckte extra mycket på nacken.

Ella var tydligen, så sent som förra veckan, väldigt besviken på att hon inte kunde komma i den längre. Och det vet vi ju alla hur retligt det känns när kläderna har krympt....

På den här bilden är hon dock bara någon vecka gammal och det är fortfarande tämligen gott om plats i den varma och sköna åkpåsen.



Nu ska jag sticka en ny!
Även denna gång till en enorm mage som var och hälsade på mig i måndags tillsammans med sin mor och far. Nej, jag ska inte bli mormor igen.
Jag ska bli gammelfaster och är så otroligt glad för just detta lilla barn!
Åkpåsen kommer att bli grå med några riktigt fina knappar på.

Apropå kläder som blir för små. Jag har upptäckt att mina kläder inte krymper längre trots att jag äter en massa smaskig mat. Om du undrar varför klickar du här.

Det värsta är att M leder........

2 kommentarer:

Sari sa...

Tänk vad mysigt det måste vara att som liten bäbis ligga och mysa i en sådan åkpåse! Jättefin!
Kul att du nu får sticka en ny!
Ha det så bra! Kram Sari

annika sa...

Den ser verkligen ombonad ut. Vet en jobbarkompis som sydde en av sin stickade älsklingströja. Hon fodrade den med ett mjukt skönt tyg i flanell. Kul att det blir ännu en.
Håller tummarna för dig!
Kram annika