onsdag, januari 10, 2018

Livets skörhet i rimfrostens tid

Tiden har stannat

Utanför fönstret 
gnistrar solstrålarna
som klara kristaller 
genom den kyliga rimfrosten 

Någonstans 
i horisonten 
skymtar jag 
en annan värld 

Du min vän,
du höll min hand så hårt 

Du min vän,
var en ängel 
som fanns för mig
när Livet 
inte ville mig väl

Du min vän,
har befriats 
från din svåra kamp 
och smärta 
när Livet 
inte ville dig väl

Du min vän,
så levnadsglad
och fylld av generös 
värme, omtänksamhet 
och ärlighet


Med ett hjärta 
större för andra 
än dig själv 

Din hand 
kommer aldrig mer 
att hålla min 

Dina glada ögon 
kommer aldrig mer 
att möta mina

Ditt smittande skratt 
kommer aldrig mer 
att nå mitt hjärta 

Idag 
har en ängel lämnat 
oss på jorden

Idag 
har himlen berikats 
av en skatt

Tack min vän 
för ditt förtroende
att dela din kamp 
och 
att jag fick vandra 

en stund tillsammans 
på jorden 

med Dig





Inga kommentarer: