onsdag, december 22, 2010

Jullov

Efter en intensiv men härlig hösttermin känns det otroligt skönt att få jullov.
Min vana trogen har jag gett allt jag har, och lite till, och första lediga dagen blev i horisontalläge. Ja förutom ett otroligt fint julbord på Karlslunds Herrgård. När arbetsgivaren bjuder på sådana fina festligheter kan man man ju inte låta sig hindras av vare sig smärta eller veckans lediga dag. Ett dignande bord av godsaker.


Himlen var svagt rosa i den kalla vinterluften.......
  

 och det är bara att konstatera att det blir en riktigt vit fin jul i år, mycket snö och så kallt att det knarrar under fötterna när man går ut.

Det är nästan lika mycket snö som i december 1981 då detta kort togs vid en liten stuga, mitt ute i skogen utanför Sköllersta, där M:s mormor levde sitt långa liv.


Nu ser jag fram emot en lugn familjejul med alla mina "småttingar" i nära kramläge hela tiden. Det ska mysas för fullt!

Tänk att det allra bästa i livet är helt gratis,
närheten till varandra!

En stor tacksamhet värmer varenda fiber i mig när jag tänker på hur bra jag får ha det!

1 kommentar:

Min Skattkammare sa...

GOD JUL på dig!
Ja visst har man det gott, och inte behöver man frysa som alla stackars uteliggare. Fruktansvärt!
Jag såg honom hos Skavlan, och jag tänkte när jag tittade, att jag 100 gånger hellre lyssnar på honom än på någon av dessa Hollywoodfruar som har lika mycket substans som en marsmallow!
Oj, man kanske inte får säga så dan före doppardagen....;o)
Önskar dig en riktigt fin julhelg med dina kära!
Kram Kicki